Reklamacje i zwroty
Prawo odstąpienia od umowy
- Klient może w terminie 14 dni od otrzymania Towaru, odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny,
składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość, której formularz stanowi załącznik do niniejszego
Regulaminu. Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie do Sprzedawcy na adres pocztowy lub elektroniczny
oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Równocześnie ze złożeniem oświadczenia, Klient zobowiązany jest do zwrotu otrzymanego Towaru w stanie
niezmienionym, tzn. nie uszkodzonym wraz z oryginalnym opakowaniem i z paragonem fiskalnym lub fakturą VAT albo
innym dokumentem potwierdzającym wydanie Towaru przez Sprzedawcę.
- Koszty zwrotnego przesłania Towaru pokrywa Klient.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży, przedmiotową Umowę uważa się za niezawartą i
Sprzedawca dokona zwrotu uiszczonej przez Klienta kwoty za Towar, w sposób analogiczny do wybranego przez Klienta
sposobu płatności.
- W przypadku nie dotrzymania przez Klienta zakreślonego terminu, Sprzedawca odeśle Klientowi zwrócony Towar na
Jego koszt.
- Niezastosowanie się Klienta do opisanych powyżej procedur odstąpienia od umowy, a także w razie dokonania przez
Klienta zwrotu Towaru, do którego nie był uprawniony lub który nie znajduje się w stanie niezmienionym, lub nie została
opłacona przesyłka, lub w inny sposób Klient nie spełni wymogów skutecznego odstąpienia od umowy, Sprzedawca
zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zwrotu Towaru i ceny albo obciążenia Klienta - użytkownika uzasadnionymi
kosztami w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa.
- Na podstawie art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku
Produktów (wyrobów jubilerskich) wykonywanych na wyraźne indywidualne życzenie Klienta, o właściwościach przez
Niego określonych w Zamówieniu lub ściśle związanych z Jego osobą, np. opatrzonych grawerem.
Reklamacja i gwarancja
- Umową sprzedaży objęte są nowe Towary/Produkty.
- W razie wady lub niezgodności Towaru/Produktu z Umową, Klient ma prawo złożyć reklamację.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Towaru: a) Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o
przepisy dotyczące rękojmi zawarte w K.c., b) Przedsiębiorca ma prawo do reklamacji, przy czym strony wyłączają
odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy
lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady lub niezgodności z Umową, okoliczności (w tym datę) jej
wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, a także żądanie Klienta w związku z wadą Towaru/Produktu. Wraz z
reklamacją należy przekazać Sprzedawcy kwestionowany Towar/Produkt oraz dokument potwierdzający jego nabycie.
- Zwrot zapłaconej ceny następuje w sposób analogiczny jak przy odstąpieniu od umowy, który został opisany w niniejszym Regulaminie. Ponadto, Sprzedawca pokrywa koszty uzasadnionej reklamacji (np. naprawy), a także ponownej przesyłki do wysokości obowiązujących stawek kurierskich. Natomiast Sprzedawca, nie odpowiada za uszkodzenia Towaru/Produktu powstałe w transporcie zorganizowanym przez Klienta.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania Towaru/Produktu, a jeśli tego nie zrobi w zakreślonym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za
uzasadnione. W przypadku odrzucenia reklamacji Sprzedawca powiadomi o tym Klienta wskazując powody takiej decyzji.
W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie
Produktu w Sklepie.